Hos Mystery Makers betegner vi vores oplevelser som enterbrainment – altså ordene ‘entertainment’ og ‘brain’ slået sammen, som selvsagt betyder, at dét vi beskæftiger os med, er intelligent underholdning. Til trods for, at vi ikke mener, at vores oplevelser hverken er sæsonbetingede eller følger en specifik modebølge, kan vi godt lide at fordybe os i vores branche. Der udvikles nemlig hele tiden nye fænomener og aspekter af den intelligente underholdning, hvilket vi hos Mystery Makers synes er spændende. Vi har derfor kigget på nogle af 2020s største trends inden for intelligent underholdning og sat dem i perspektiv til vores egne oplevelser.
1. Aktiviteter som bidrager til din personlige udvikling
Det kommer nok ikke som en overraskelse at skønheds-, mode-, sport- og helsebranchen bliver fortsat mere populært og er industrier, som vi bruger et stigende antal penge på. Men faktisk er det ikke længere kun det udseendemæssige aspekt af personlig forskønnelse, som forbrugere hungrer efter. Man ser nemlig en stigende interesse i produkter og ydelser, som bidrager til den personlige udvikling – heriblandt også gennem underholdning. At udvikle sig og tilegne sig nye kompetencer er i høj efterspørgsel, og især hvis dette kan opnås gennem aktiviteter, hvor man samtidig har det sjovt. Når du vælger at tage en tur på Mystery Hunt, tilegner du dig ikke kun ny viden omkring Københavns historie og kultur, men du får også udviklet dine evner inden for problemløsning og samarbejde. Det er lige præcis den slags evner, som forbrugere i høj grad vil have udviklet, da det er evner, som kan gøre gavn på arbejdspladsen såvel som i privaten. Når man vælger en aktivitet, der har til formål at udfordre disse kompetencer, føler du altså, at det er en investering i personlig udvikling, som på længere sigt giver pote.
2. At mestre dét at holde fokus
Man kan hurtige lade sig rive med af dagligdagens stress og idet man har flere bolde i luften på samme tid, glemmer man, hvordan det føles at give sig 100% hen til et specifikt fokuspunkt. At ikke lade sig distrahere og i stedet give sin fulde opmærksomhed til oplevelsen her og nu, er i sandhed et koncept, som flere og flere efterspørger. Undersøgelser viser, at den gennemsnitlige medarbejder kun har 11 minutters reel arbejdsro i løbet af en 8-timers arbejdsdag på kontoret. Når du får mellem 60 til 120 minutter til at fordybe dig i en af vores oplevelser, kan det derfor ses som et privilegium. Tid til fokus betyder også tid til, at virkelig blive grebet af en stemning, eller i vores oplevelsers tilfælde, en specifik historie. Det bidrager til, at følelsen af at blive underholdt synes mere intens. Det kan sammenlignes med, at sidde igennem en hel film uden at tjekke sin telefon en eneste gang. Man mærker bare historien bedre og fordyber sig i universet, når der ingen afbrydelser eller distraheringer er. Ikke nok med, at det er et afbræk fra den stressede hverdag, hvor alle hiver I dig konstant, så er det også god hjernegymnastik, som tvinger dig til at træne din koncentrationsevne. Det er nemlig bevist, at mennesker som regel kun kan holde fokus i cirka 10 minutter ad gangen. Hvorfor ikke tage kontrollen tilbage og udfordre hvor lang tid du kan koncentrere dig om én enkelt ting? Vores mystiske gåder og spændende omgivelser giver dig muligheden for at holde fokus på opgaven i mindst 60 minutter, altså en seksdobling sammenlignet med den gennemsnitlige uafbrudte koncentrationstid.
3. Analog underholdning har sin charme
Uanset om man er storforbruger af det eller ej, kan man ikke komme omkring faktummet, at verden er blevet digitaliseret. Dette gælder også, når det kommer til underholdning. Med digitaliseringen og teknologien følger mange fede muligheder såsom virtual reality og kunstig intelligens inkorporeret i underholdningsoplevelser. Dog kan det massive forbrug af digitale ressourcer til tider tage overhånd. Udfordringen i den digitale æra, er nemlig at lære at balancere det analoge med det digitale. Vores hverdag er i så høj grad præget af det digitale, at man ser en stigende interesse i analoge alternativer. Dette gør sig især gældende, når det kommer til socialt samvær. Hos Mystery Makers er alle vores oplevelser fuldstændig analoge. På både vores Mystery Hunt og Mystery Room er alle dele af spillet fysiske objekter, som du kan tage og føle på. På vores Mystery Hunt skrives spillets regler sort på hvidt på papir, mens ledetråde udformes på pap. Det giver en helt anden følelse af at være til stede, når man tager del i analog underholdning. Det giver desuden et afbræk fra den til tider teknologiske zombietilstand, som vi befinder os i. Alting vi beskæftiger os med, behøver nemlig ikke at være swipe-bart eller afhængigt af en stabil internetforbindelse. Udover, at analog underholdning er super trendy, så mener vi også, at det er sundt at give sit hoved en skærm pause, bare en gang imellem. Når du booker en oplevelse hos os, garanterer vi, at du alligevel ikke, vil kunne finde noget på din telefon, som er mere interessant.
Uanset om du føler for at hoppe med på trends eller ej, har vi med garanti en oplevelse, som passer til dig. Fælles for alle vores Mystery Room og Mystery Hunt er nemlig, at du er i centrum.